Progresjon

Språk, tekst og kommunikasjon 

1 og 2 åringen

  • Skal få møte ulike språk og språkformer (verbal og non-verbal) gjennom samtale, høgtlesing, forteljing, song og rytme.  
  • Skal få leike, improvisere og eksperimentere med rim, rytme og lydar, møte eit mangfald av eventyr, forteljingar, segner og uttrykksformer. 

3 og 4 åringen

  • Skal gjere seg erfaringar med å bruke språket til å skape relasjonar og delta i leik, og som reiskap til å løyse konfliktar. 
  • Vidareutvikle omgrepsforståinga og møte eit variert ordforråd, utforske og gjere seg erfaringar med ulike skriftspråklege uttrykk. 

5 åringen

  • Skal få leike med språk, symbol og tekst, og bli stimulert til språkleg nysgjerrigheit, bevisstheit og utvikling. 

Kropp, rørsle, mat og helse

1 og 2 åringen

  • Stimulere sansane
  • Oppleve trivsel, glede/meistring ved allsidige rørsleerfaringar inne og ute, året rundt (Solid Start)
  • Turar i skog og mark i nærområdet
  • Bli kjend med eigne behov og kroppen mi    

3 og 4 åringen 

  • Utviklar gode vanar for hygiene og eit variert kosthald
  • Vidareutvikle motorisk ferdigheit, kroppskontroll, koordinasjon og fysiske eigenskapar.
  • Set grenser for eige kropp, få ei positiv oppfatning av seg sjølve og blir kjende med eigne kjensler 

5 åringen 

  • Opplever å vurdere og meistre risikofylt leik gjennom kroppslege utfordringar.
  • Får innsikt i kvar maten kjem frå, matproduksjon og vegen frå mat til måltid. 

Kunst, kultur og kreativitet

1 og 2 åringen 

  • La barna bli kjent med ulike formingsteknikkar og materiale.(teikne, måle, forme)
  • Barna får oppleve glede gjennom song, musikk, dans og drama både i frileik og tilrettelagte aktivitetar, som f.eks samlingstund og Solid Start Sykkylven.
  • Bli kjent med enkle sangar med og utan rørsle og konkretar.
  • Bli kjent med enkle eventyr, bøker, rim og regler.
  • Ha fokus på prosess og skaparglede, ikkje produkt.

3 og 4 åringen 

  • La barna bli kjent med ulike formingsteknikkar og materiale.(teikne, måle, forme)
  • Barna får oppleve glede gjennom song, musikk, dans og drama både i frileik og tilrettelagte aktivitetar, som f.eks samlingstund og Solid Start Sykkylven.
  • Bli kjent med enkle sangar med og utan rørsle og konkretar.
  • Bli kjent med enkle eventyr, bøker, rim og regler.
  • Ha fokus på prosess og skaparglede, ikkje produkt 

5 åringen 

  • La barna få stimulere si nysgjerrigheit, utvide deira forståing, bidra til undring, undersøkingar, utprøvingar og eksperimentering
  • Barna uttrykker tankar og opplevingar ved hjelp av ulike teknikkar og materiale
  • Barna dramatiserer eventyr og forteljinger
  • Barna skaper eigne historier 

Natur, miljø og teknologi 

1 og 2 åringen 

  • Bli kjent med årstidene ved å vere ute i all slags ver.
  • Bli kjent med naturelement som vatn, sand, stein, asfalt, snø mm.
  • Korte turar i naturen i nærområdet.
  • Ta vare på naturen – ikkje kaste søppel, bli bevisst kjeldesortering, -papp og plast.
  • Bruke sansane til å oppleve planter og dyr i nærområdet.  

3 og 4 åringen 

  • La barna få opplevingar i ulike naturområde.
  • La barna undre seg, eksperimentere, systematisere, beskrive og samtale rundt tema.
  • Barna får ei byrjande forståing av omgrep som omhandlar ulike årstider.
  • Barna utforskar nærmiljøet sitt mangfaldige plante- dyre- og insektliv.
  • Tur og opplevingar i nærmiljøet. 

5 åringen 

  • Bli kjent med og kunnskap om kva som skjer i dei ulike årstidene.
  • Få kjennskap til samspel og samanhengar i naturen, f.eks kvar maten kjem frå, miljøvern, kjeldesortering.
  • Barna får ein smakebit på enkel fysikk og kjemi gjennom eksperimentering.
  • Barna får kjennskap til menneskets livssyklus. 

Mengd, rom og form 

1 og 2 åringen

  • Bruke kroppen og sansane for å utvikle romforståing.  
  • Undersøke og gjenkjenne former og sortere dei på ulike måtar.  
  • Leiker og eksperimenterer med tall, mengde og telling og får erfaring med ulike måter å uttrykke dette på. 
  • Få kjennskap til tallremsa 1-10. 

3 og 4 åringen 

  • Undersøke og gjenkjenne eigenskapar ved former og sortere dei på forskjellige måter.
  • Leiker og eksperimenterer med tall, mengde og telling og får erfaring med ulike måter å uttrykke dette på.  
  • Få kjennskap til tallremsa 1-20.
  • Oppdager og undrer seg over matematiske sammenhenger.
  • Undre seg over grunnleggjande matematiske begrep. 

5 åringen 

  • Leiker og eksperimenterer med tall, mengde og telling, og får erfaring med ulike måtar å uttrykkje dette på.
  • Oppdagar og undrar seg over matematiske samanhengar utvikle forståing for grunnleggjande matematiske begrep.  
  • Få kjennskap til geometriske figurar. 
  • Erfarer størrelser i sine omgivelser og sammenligner disse.
  • Undersøkjer og får erfaring med løysing av matematiske problemer og oppleve matematikkglede. 

Etikk, religion og filosofi

1 og 2 åringen 

  • Barna skal oppmuntrast til, og få anerkjenning på gode handlingar. Sosial kompetanse.
  • Barna skal få gode opplevingar gjennom song og høgtlesing med aktuelt innhald.
  • Barna skal få utforske og undre seg over ting dei opplever i kvardagen.
  • Barna skal få kjennskap til tradisjonar knytt til merkedagar og høgtider. 

3 og 4 åringen 

  • Barna si undring skal bli møtt med eit ope sinn.
  • Barna skal bli oppmuntra til å vise respekt og solidaritet overfor seg sjølv og andre.
  • Barna skal få høve til å reflektere over rett og galt.
  • Barna skal få oppleve at eiga deltaking påverkar fellesskapet.
  • Barna skal få kjennskap til religionar og livssyn som er representert i barnehagen. 

5 åringen 

  • Barna skal få høve til å utvikle interesse og respekt for kvarandre og forstå verdien av likskapar og ulikskapar i eit fellesskap.
  • Barna skal få filosofere over liv og død. 

Nærmiljø og samfunn

1 og 2 åringen 

  • Bli kjent i barnehagen. Bli trygg på barn og vaksne.  
  • Erfare at eigen deltaking påverkar fellesskapet.
  • Erfare å kunne dele og vente på tur (turtaking).  
  • Gå tur i nærområdet.
  • Familien min.
  • Barna oppmuntrast til å medverke i eigen kvardag ved oppmerksame vaksne.

3 og 4 åringen 

  • Få oppleve høve til aktiv medverknad.
  • Lære seg å orientere seg i nærmiljøet og ferdast trygt.
  • Barna dreg på besøk til bibliotek, kyrkje og blir kjend med ulike institusjonar.
  • Barna blir kjend med ulike tradisjonar, levesett og familieformer.
  • Barna blir kjend med samisk kultur og levesett.

5 åringen 

  • Oppmuntrast til å medverke i eigen kvardag og utvikle tillit til deltaking i samfunnet.
  • Gryande kjennskap til menneskerettane.