ProgresjonSpråk, tekst og kommunikasjon 1 og 2 åringenSkal få møte ulike språk og språkformer (verbal og non-verbal) gjennom samtale, høgtlesing, forteljing, song og rytme. Skal få leike, improvisere og eksperimentere med rim, rytme og lydar, møte eit mangfald av eventyr, forteljingar, segner og uttrykksformer. 3 og 4 åringenSkal gjere seg erfaringar med å bruke språket til å skape relasjonar og delta i leik, og som reiskap til å løyse konfliktar. Vidareutvikle omgrepsforståinga og møte eit variert ordforråd, utforske og gjere seg erfaringar med ulike skriftspråklege uttrykk. 5 åringenSkal få leike med språk, symbol og tekst, og bli stimulert til språkleg nysgjerrigheit, bevisstheit og utvikling. Kropp, rørsle, mat og helse1 og 2 åringenStimulere sansaneOppleve trivsel, glede/meistring ved allsidige rørsleerfaringar inne og ute, året rundt (Solid Start)Turar i skog og mark i nærområdetBli kjend med eigne behov og kroppen mi 3 og 4 åringen Utviklar gode vanar for hygiene og eit variert kosthaldVidareutvikle motorisk ferdigheit, kroppskontroll, koordinasjon og fysiske eigenskapar.Set grenser for eige kropp, få ei positiv oppfatning av seg sjølve og blir kjende med eigne kjensler 5 åringen Opplever å vurdere og meistre risikofylt leik gjennom kroppslege utfordringar.Får innsikt i kvar maten kjem frå, matproduksjon og vegen frå mat til måltid. Kunst, kultur og kreativitet1 og 2 åringen La barna bli kjent med ulike formingsteknikkar og materiale.(teikne, måle, forme)Barna får oppleve glede gjennom song, musikk, dans og drama både i frileik og tilrettelagte aktivitetar, som f.eks samlingstund og Solid Start Sykkylven.Bli kjent med enkle sangar med og utan rørsle og konkretar.Bli kjent med enkle eventyr, bøker, rim og regler.Ha fokus på prosess og skaparglede, ikkje produkt.3 og 4 åringen La barna bli kjent med ulike formingsteknikkar og materiale.(teikne, måle, forme)Barna får oppleve glede gjennom song, musikk, dans og drama både i frileik og tilrettelagte aktivitetar, som f.eks samlingstund og Solid Start Sykkylven.Bli kjent med enkle sangar med og utan rørsle og konkretar.Bli kjent med enkle eventyr, bøker, rim og regler.Ha fokus på prosess og skaparglede, ikkje produkt 5 åringen La barna få stimulere si nysgjerrigheit, utvide deira forståing, bidra til undring, undersøkingar, utprøvingar og eksperimenteringBarna uttrykker tankar og opplevingar ved hjelp av ulike teknikkar og materialeBarna dramatiserer eventyr og forteljingerBarna skaper eigne historier Natur, miljø og teknologi 1 og 2 åringen Bli kjent med årstidene ved å vere ute i all slags ver.Bli kjent med naturelement som vatn, sand, stein, asfalt, snø mm.Korte turar i naturen i nærområdet.Ta vare på naturen – ikkje kaste søppel, bli bevisst kjeldesortering, -papp og plast.Bruke sansane til å oppleve planter og dyr i nærområdet. 3 og 4 åringen La barna få opplevingar i ulike naturområde.La barna undre seg, eksperimentere, systematisere, beskrive og samtale rundt tema.Barna får ei byrjande forståing av omgrep som omhandlar ulike årstider.Barna utforskar nærmiljøet sitt mangfaldige plante- dyre- og insektliv.Tur og opplevingar i nærmiljøet. 5 åringen Bli kjent med og kunnskap om kva som skjer i dei ulike årstidene.Få kjennskap til samspel og samanhengar i naturen, f.eks kvar maten kjem frå, miljøvern, kjeldesortering.Barna får ein smakebit på enkel fysikk og kjemi gjennom eksperimentering.Barna får kjennskap til menneskets livssyklus. Mengd, rom og form 1 og 2 åringenBruke kroppen og sansane for å utvikle romforståing. Undersøke og gjenkjenne former og sortere dei på ulike måtar. Leiker og eksperimenterer med tall, mengde og telling og får erfaring med ulike måter å uttrykke dette på. Få kjennskap til tallremsa 1-10. 3 og 4 åringen Undersøke og gjenkjenne eigenskapar ved former og sortere dei på forskjellige måter.Leiker og eksperimenterer med tall, mengde og telling og får erfaring med ulike måter å uttrykke dette på. Få kjennskap til tallremsa 1-20.Oppdager og undrer seg over matematiske sammenhenger.Undre seg over grunnleggjande matematiske begrep. 5 åringen Leiker og eksperimenterer med tall, mengde og telling, og får erfaring med ulike måtar å uttrykkje dette på.Oppdagar og undrar seg over matematiske samanhengar utvikle forståing for grunnleggjande matematiske begrep. Få kjennskap til geometriske figurar. Erfarer størrelser i sine omgivelser og sammenligner disse.Undersøkjer og får erfaring med løysing av matematiske problemer og oppleve matematikkglede. Etikk, religion og filosofi1 og 2 åringen Barna skal oppmuntrast til, og få anerkjenning på gode handlingar. Sosial kompetanse.Barna skal få gode opplevingar gjennom song og høgtlesing med aktuelt innhald.Barna skal få utforske og undre seg over ting dei opplever i kvardagen.Barna skal få kjennskap til tradisjonar knytt til merkedagar og høgtider. 3 og 4 åringen Barna si undring skal bli møtt med eit ope sinn.Barna skal bli oppmuntra til å vise respekt og solidaritet overfor seg sjølv og andre.Barna skal få høve til å reflektere over rett og galt.Barna skal få oppleve at eiga deltaking påverkar fellesskapet.Barna skal få kjennskap til religionar og livssyn som er representert i barnehagen. 5 åringen Barna skal få høve til å utvikle interesse og respekt for kvarandre og forstå verdien av likskapar og ulikskapar i eit fellesskap.Barna skal få filosofere over liv og død. Nærmiljø og samfunn1 og 2 åringen Bli kjent i barnehagen. Bli trygg på barn og vaksne. Erfare at eigen deltaking påverkar fellesskapet.Erfare å kunne dele og vente på tur (turtaking). Gå tur i nærområdet.Familien min.Barna oppmuntrast til å medverke i eigen kvardag ved oppmerksame vaksne.3 og 4 åringen Få oppleve høve til aktiv medverknad.Lære seg å orientere seg i nærmiljøet og ferdast trygt.Barna dreg på besøk til bibliotek, kyrkje og blir kjend med ulike institusjonar.Barna blir kjend med ulike tradisjonar, levesett og familieformer.Barna blir kjend med samisk kultur og levesett.5 åringen Oppmuntrast til å medverke i eigen kvardag og utvikle tillit til deltaking i samfunnet.Gryande kjennskap til menneskerettane.